Taustaa palautejärjestelmästä
Riihimäen kaupunki otti Trimble Feedback järjestelmän käyttöön 8.6.2020. Tästä lähtien kaikki Riihimäen kaupungille osoitetut palautteet on käsitelty tämän järjestelmän kautta.
Kaupunki pyrkii käsittelemään saamansa palautteet kolmessa arkipäivässä. Mikäli tämä ei ole mahdollista, palautteen käsittelijä eli Riihimäen kaupungin työntekijä antaa ensimmäisen vastauksen palautteeseen kuitenkin kolmen arkipäivän kuluessa. Palautteiden käsittelyaika saattaa olla tavallista pidempi Riihimäen kaupungin kesäsulkujen aikana heinäkuussa.
Palautteenantaja voi seurata prosessin etenemistä ja palautteensa tilaa verkkopalvelussa henkilökohtaisen käyttäjätilinsä kautta. Annetut palautteet vastauksineen näkyvät palautejärjestelmässä oletusarvoisesti kaikille, sillä kaikissa annetuissa palautteissa on lähtökohtaisesti julkaisulupa. Palautetta ei julkaista järjestelmässä, mikäli se sisältää esimerkiksi arkaluontoista tietoa. Päätöksen palautteen julkaisusta tekee palautteen käsittelijä.
Ohjeita palautejärjestelmän käyttäjälle
- Mikäli palautteesi koskee kiireellistä asiaa, anna palaute suoraan asianomaisen palveluntuottajan palvelu- tai päivystysnumeroihin.
- Kertomalla palautteeseen liittyvät oleelliset sijaintitiedot kartalle, nopeutat ja helpotat palautteen käsittelyä ja jatkotoimia.
- Ethän kirjoita palautteeseen arkaluonteista tietoa, kuten henkilötunnusta, pankkitilin numeroa tai terveystietoja.
- Mikäli haluat henkilökohtaisen vastauksen palautteeseesi, ilmoitathan puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen yhteydenottoa varten.
- Huomioithan, että palautejärjestelmä on tarkoitettu ensisijaisesti kaupungille osoitettujen palautteiden käsittelyyn. Näin ollen järjestelmän kautta ei voi esimerkiksi toimittaa kaupungille asiakirjoja, maksaa kaupungin laskuja, tehdä aloitteita tai varata vastaanottoaikoja.